Orodjarstvo, projektna proizvodnja

Karakteristike projektne proizvodnje SISTEM8
- prilagodljivost različnim tipom projektov in vašemu načinu dela
- avtomatizacija procesov v prodaji od povpraševanj/ponudb s predkalkulacijami, naročil kupcev do dobave projekta. Avtomatizacija tvorbe delovnih nalogov in naročil dobaviteljem ter kooperantom. Večino procesov izvajate na enem mestu – na projektu.
- generična tehnologija. Avtomatsko generiranje unikatnih kod polizdelkov projekta po strukturi ob potrditvi naročila kupca in pri tvorbi nalogov projekta
- razpoložljivost materiala in kapacitet za projekt. Osnovni objekt za to so verige nalogov priojekta za kar skrbi vgrajeno terminiranje
- obvladovanje sprememb. V kolikor pride do neplaniranih dogodkov na projektu, boste opozorjeni, da je potrebno izvesti ustrezne aktivnosti. Morda bo potrebno celo preterminiranje celotne verige nalogov
Opis procesov
kratek povzetek procesov
Po prejetem povpraševanju kupca odpremo projekt in nanj vnesemo/prenesemo kosovnice in operacije (postopke). Za polizdelke program generira začasne generične kode artiklov. Preko povpraševanj in prejetih ponudb dobaviteljev, cenikov dobaviteljev ali z ročnim vnosom dobimo cene materiala. Izdelamo predkalkulacijo projekta, jo po potrebi korigiramo in izdelamo ponudbo kupcu. Po potrditvi ponudbo pretvorimo v naročilo kupca. Ob tem bo program šele sedaj v šifrantu artiklov odprl generične kode za vaše polizdelke. Iz naročila kupca program tvori po strukturi večpozicijske naloge za vaše polizdelke in jih ustrezno sterminira. Ustrezno pomeni da bo verigo nalogov za polizdelke sterminiral do roka sestave projekta. Za kupljene materiale bo izračunal termin ko moramo materiale naročiti z ustreznim rokom dobave dobavitelja. Iz predhodnih ponudb dobaviteljev ali direktno izdelamo naročila dobaviteljem in kooperantom. Ostali procesi so podobni kot v serijski proizvodnje vse do pokalkulacije projekta. Ta se od stranke do stranke razlikuje, glede na to, kje bodo knjiženi dejanski stroški projekta.
vnos projekta
Projekt je centralno mesto na katerem izvajamo aktivnosti prodaje, nabave in proizvodnje do delovnih nalogov. V sistem vnesemo osnovne podatke o projektu: kupec, nazivi, njihove oznake, mejniki, roki, izvajalci… Pomemben je pravilen izbora kodiranja projektov, kajti koda projekta, bo v nadaljevanju ključni parameter za generično tehnologijo. Sistem poskrbi, da bodo podatki projekta prenašani v vse ostale module paketa, s čemer je zagotovljen popoln nadzor nad projekti.
vnos ali uvoz tehnologije
Ko začnemo sestavljati kosovnico, program generira t.i. generične artikle za izdelek (projekt) in pripadajoče polizdelke. Glede na vaše nastavitve in obstoj podrejene kosovnice po strukturi program prepoznava kateri artikli so vaši polizdelki za katere bo v nadalje tvoril verige nalogov. Standardne artikle vnesemo iz obstoječega šifranta artiklov (npr:SW) ali iz matrike Artikel/Dobavitelj (ceniki dobaviteljev). V nadalje iz standardnih operacij sestavimo še proizvodne postopke nalogov. Tako kosovnice, kot postopke lahko uvažamo iz vaših programov za konstruiranje.
povpraševanja dobaviteljem in kooperantom
Za predkalkulacijo projekta potrebujete cene kupljenih materialov in kooperantskih storitev. V kolikor teh v sistemu še nimate lahko iz projektne kosovnice avtomatsko izdelujete povpraševanja dobaviteljem ali pa v projektno kosovnico ročno vnesete nabavno ceno.
ponudbe dobaviteljev
Po prejemu odgovorov na vaša povpraševanja jih dopolnite/potrdite z vidika cene in roka dobave. Na projektu nato izberete najugodnejšo ponudbo. Nabavna cena bo iz ponudbe prenesena v projektno kosovnico na ustrezno pozicijo virtualnih nalogov za vaše polizdelke.
predkalkulacija projekta
Sedaj, ko imate cene nabavljenih materialov in kooperantskih operacij v projektni kosovnici izvedete kalkulacijo projekta. Projekt sedaj vsebuje večpozicijske virtualne naloge za vaše polizdelke in kupljeni material. Stroške dela, orodja…bo izračunal iz vaših normativov na operacijah. Ko podatke dopolnimo še z ostalim elementi cene (fiksni stroški, transport, %marže/dobička…) izdelamo predkalkulacijo. Ceno lahko še "zaokrožujete" navzgor/navzdol.
simulacija rokov
Pred pošiljanjem ponudbe kupcu moramo preveriti še kapacitete. V ta namen je v SISTEM8 vgrajena funkcionalnost Virtualne kapacitete. To so kapacitete, ki jih imamo rezervirane za že poslane ponudbe, ki pa s strani kupca še niso potrjene. Ni torej še prišlo do naročila kupca in posledično delovni nalogi še niso odprti. Zasedene kapacitete za tekočo proizvodnjo (potrjeni nalogi) torej povečamo še za virtualne in dobimo možen rok dobave kupcu.
ponudba kupcu
Ponudba kupcu se generira avtomatično iz projekta. V modulu prodaja jo nato še ustrezno dopolnimo in pošljemo kupcu. Pomemben podatek ponudbe je veljavnost ponudbe. Paket za poslane ponudbe rezervira t.i. virtualne kapacitete. Pretečene ponudbe je zato smiselno zaključevati, da se ob tem sprostijo virtualne kapacitete.
naročilo kupca
Po prejemu potrditve ponudbe jo pretvorite v naročilo kupca, z možnostjo določenih sprememb. Naročilo kupca je pogoj za otvoritev delovnega naloga oz. otvoritev vseh nalogov projekta.
kode polizdelkov - pretvorba generične tehnologije v realno
Do trenutka potrditve naročila kupca program ne dela z kodami artiklov/polizdelkov iz vašega šifranta – saj kupec vaše ponudbe morda sploh ne bo potrdil. Do potrditve v naročilo program vodi vzporedne proizvodne podatkovne strukture – virtualne naloge z virtualnimi generičnimi kodami polizdelkov. V sistemu lahko nastavite algoritme kako naj program določa kode artiklov za vaše polizdelke. Ob potrditvi naročila se dosedaj virtualne kode artiklov vpišejo kot realne v vaš šifrant artiklov. Običajno so te kode sestavljene iz številke projekta ter dvočrkovnih oznak po strukturi. Primer: 2500333.01.04. pomeni da gre za projekt 2500333, za 01-prvi polizdelek na 1. nivoju, za 04-četrti polizdelek, polizdelka 01. Ob tvorbi nalogov bo v tem primeru odprl dve poziciji naloga, za oba polizdelka (2500333.01) in (2500333.01.04) ter jih glede na nivojsko strukturo tudi ustrezno sterminiral.
delovni nalogi
Delovne naloge tvorimo na projektu iz naročila kupca. Ob izvedbi te akcije bo program za artikle, ki jih na projektu prepozna kot naše izdelke/polizdelke, tvoril delovni nalog z več pozicijami. SISTEM8 ima večpozicijske naloge, kar je nuja z vidika vgrajenega terminiranja. Ta povezava je ključna pri terminiranju z vidika soodvisnosti posameznih polizdelkov iz proizvodnega vidika. V primeru potrebe po preterminiranju katerekoli pozicije naloga bo program izvedel preterminiranje celotne verige.

naročila dobaviteljem in kooperantom
Iz delovnega naloga in njegove kosovnice se avtomatično izdelajo naročila dobaviteljem/kooperantom, ki jih v modulu nabava lahko še dodatno opremimo in po e-pošti pošljemo dobaviteljem. POMEMBNO: v primeru da dobavitelj javi, da določenega materiala za določeno pozicijo naloga projekta ne bo mogel dobaviti v obljubljenem roku, boste pozvani k preterminiranju verige nalogov projekta. V primeru da bi to pomenilo kasnitev roka dobave projekta, boste pozvani da na tem nalogu/projektu izvedete ustrezne aktivnosti.
ostali procesi
Planiranje proizvodnje. Delovni nalogi tvorjeni iz projektov dobijo status potrjeni. Nadaljnja obdelava nalogov je v modulu proizvodnja, kjer na njih izvajamo enake aktivnosti kot pri serijski proizvodnji: lansiranje, knjiženje skladiščnega prometa in opravljenega dela, zadržanje, zaključevanje, pokalkulacija… Glajenje proizvodnje. Potrjeni nalogi zasedejo kapacitete v terminskih enotah kot rezultat terminiranja z neomejenimi kapacitetami. Posledica je lahko prezasedenost kapacitet. Z akcijami na nalogih in/ali strojih morate za potrebe kratkoročnega planiranja (nekaj tednov vnaprej) kapacitete zgladiti na ustrezno raven zasedenosti. Dispečiranje operacij. Je razporejanje operacij na nivoju finega in mikro planiranja (nekaj dni, tednov). Tu ima planer svobodo pri določanju vrstnega reda operacij po strojih, vendar le do 100% zasedenosti – omejeni viri. Nabava. Iz tvorjenih naročil dobaviteljem tvorimo prevzemnice materiala. Ob tem se izvedejo rezervacije za projekt in zagotovi sledljivost. Prodaja. Iz naročila kupca nastane dobavnica in nadalje račun kupcu. Odvisno od vrste projekta je tu lahko nekaj specifik glede na fakturiranje situacij ter delnih dobav. vodenje zalog. Ključnega pomena v projektni proizvodnji je sledljivost tako na strani nabave kot na strani proizvodnje. Sistem vsebuje sledljivost po serijah/lotih in po serijskih številkah. Pokalkulacije. V sistem je vgrajenih do 10 elementov cene. Z materialom in stroški dejanskega dela ne bo težav. Ostale dejanske stroške pa bo potrebno dobiti iz vašega računovodstva. Razen, če ne boste v ta namen uporabljali S8 modula Saldakonti dobaviteljev in delno GK-glavna knjiga. Imate sicer tudi možnost direktnega vnosa stroškov na projekt po elementih cene.