ERP SISTEM8 je več kot le ERP

Moduli paketa

Paket vsebuje vse module za podporo poslovnim funkcijam proizvodnega podjetja. Paket je proizvodno orientiran z vgrajenim terminiranjem. S tega vidika je smiselna uporaba vsaj mudulov proizvodnja, prodaja, nabava in zaloge. V teh modulih so poslovni dogodki, ki so ključni za učinkovito upravljanje proizvodnje s ciljem doseganja rokov dobav kupcem.

Izredna prilagodljivost in širok nabor funkcionalnosti za proizvodnjo omogoča istočasno uporabo paketa za serijsko in projektno proizvodnjo.

V E Č >

Splošne karatketistike paketa

proizvodno orientiran paket

Proizvodno orientiran pomeni, da vsebuje vse tri komponente potrebne za obvladovanje proizvodnje: ERP, APS in MES. Dukup teh zunanjih aplikacij ni potreben. Proizvodni, pomeni tudi, da vsebuje številne nastavljive funkcionalnosti, s katerimi prilagodite delovanje paketa vašim potrebam in zahtevam proizvodnje.

vgrajeno terminiranje v module proizvodnja, prodaja, nabava, zaloge

Ob vsaki spremembi kateregakoli podatka v gornjih modulih, ki vpliva na izračun terminov boste pozvani na preterminiranje. Tako boste imeli v sistemu vedno realno stanje, ki je pogoj da vam nikoli ne bo nečesa zmanjkalo bodisi materiala, kapacitet, ljudi. Tako boste imeli popoln nadzor nad ključnim podatkom – rok dobave kupcu

kokpit točke

To je nekaj centralnih nadzornih mest v paketu, kjer na enem mestu nadzorujete ali vse poteka tako kot je bilo planirano. V teh točkah lahko tudi upravljate in ukrepate. Ko v teh gridih ni več "rdečih" postavk pomeni da so vse službe svoje delo danes opravile dobro in roki dobav kupcem niso pod vprašajem. Glavni kokpiti z vidika proizvodnje so:

  • kokpit MRP. Materiala, polizdelkov in izdelkov ne bo zmanjkalo. Vse je pravočasno pokrito z naročili in nalogi
  • kokpit kapacitet. Tu boste z glajenjem proizvodnje dosegli, da kapacitete na bodo prezasedene
  • kokpit nalogov. Kako daleč so nalogi in ali bo rok dobave kupcu dosežen, pokritost z materiali, zamude…
  • kokpit operacij. Kako poteka delo na operacijah, doseganja norme, dispečiranje…
  • kokpit naročil kupcev. Tu nadzorujete proizvodnjo, da bo rok dobave kupcu dosežen
zmogljiva orodja za samoprilagoditve

Dodatnih stroškov programiranja verjetno ne bo. S številnimi orodji prilagodimo paket že pred nakupom paketa. V nadalje pa številne prilagoditve delate sami ali z našo pomočjo. Pomembno je da večjih stroškov programiranja ne bo. Vaše poslovanje se bo spreminjalo. S temi orodji si boste prilagajali paket, da vam bo služil desetletja ali več.

zmogljiv a enostaven paket

Kako zmogljiv je nek ERP paket se sodi po funkcionalnostih za proizvodnjo. Pri samih ERP paketih ne gre odkrivati tople vode za ostale module. Pomembno je kako so ti moduli vgrajeni v napredno planiranje in razporejane. Kako zmogljiv je ERP paket za proizvodnjo ne boste spoznali na osnovi predstavitev, temveč šele po večmesečni operativni uporabi paketa. Izborite si pri ponudnikih take nakupne pogoje, ki vam bodo to omogočili.
Enostavnost paketa za uporabo dokazujemo s tem, da je uvajanje vključeno ceno nakupa, stroški pa fiksni in znani vnaprej.

digitalni dvojčki, trojčki…

So kopije vaše žive baze, ki si jih delate in na njih izvajate simulacije. V obdobju uvajanja pa jih koristite za uvajanje "v živo" ali za hrambo ahivov. To boste največkrat uporabljali v proizvodnji za dolgoročno in srednjeročno planiranje pri preigravanju raznih scenarijev – simulacij.

večjezičnost

Paket deluje vzporedno v treh jezikih. Ne le izgledi dokumentov prodaje, nabave, ki jih je skoraj neomejeno, temveč tudi vse izpise, poročila, izvoze Excell boste lahko pošiljali partnerjem v treh jezikih. Jezikovno krmiljenje ekranov in menijev.

povezljivost

Komentar ni potreben, danes se da vse povezati. Z vidika proizvodnje je smiselna povezljivost z vašimi dobavitelji in kupci. Npr: spletni servis za prevzeme naročil kupcev direktno v vašo bazo podatkov

arhitekturo že imate

Client/server aplikacija z bazo MS SQL, integracija z MS Office

Proizvodnja

Planiranje ni dovolj obvladovanje sprememb je vse.

Številni neplanirani dogodki v proizvodnji, prodaji, nabavi in zalogah lahko ogrozijo rok dobave kupcu. Vgrajeno terminiranje v te module je močno orodje planerjev da do kasnitev nebi prišlo. Planer to nadzoruje preko kokpit točk. V teh vidi da gre nekaj narabe in v njih tudi ukrepa. Glavni kokpiti – nazdorne točke so:

  • kokpit MRP. Materiala, polizdelkov bo zmanjkalo
  • kokpit kapacitet. Zasedenost/prezasedenost kapacitet – ukrepajte tu v kokpitu – zgladite kapacitete
  • kokpit naročil in nalogov. Nekaj zamuja/bo - ukrepajte

SISTEM8 je orodje planerk za obvladovanje sprememb.

V E Č >

Karakteristike modula proizvodnja

vgrajeno terminiranje in globalno preterminiranje

Ob tvorbi nalogov na različne načine bo program glede na rok dobave kupcu sterminiral nazaj po verigi podrejenih nalogov za polizdelke vse do materialov. V kokpitu MRP boste dobili datume ko morate nek materiale naročiti. Globalno preterminiranje uporabite, ko se vam vse "podre". Zamud je veliko, izpadov je bilo veliko. Vse naloge je potrebno naložiti od danes naprej, upoštavati prioritete in reševati naročila kupcev, ki bodo kasnila če nekaj ne postorimo

obvladovanje kapacitet v povezavi z materialnimi tokovi

Kapacitete imamo, materiala pa še ni ali obratno. Dobavitelj ali kooperant kasni, kupec želi delno dobavo prej, okvara stroja in še in še dejavnikov, ki pogojujejo, da moramo kapacitete in material obvladovati vzporedno. Vse te akcije izvajamo v procesu glajenja proizvodnje, katerega jedro je zopet vgrajeno terminiranje.

širok nabor podatkov in funkcionalnosti za terminiranje

Dva pogoja morata biti izpolnjena, da bo program dokaj natančno izračunaval termine začetkov/koncev operacij/nalogov, ter posledično termine materialnih potreb. Prvi pogoj je kvaliteta vaših podatkov. Drugi pogoj pa da ima program vgrajene algoritme in funkcionalnosti da bo izračunaval dokaj realne termine. Skupine zamenjljivih in pogojno zamenljivih strojev, alternative, deljenje operacij, število delavcev, prioritete, medoperacijski časi, prekrivanja itd., so le nekateri parametri za krmiljenje terminiranja. Terminiranje naprej se uporablja za simulacije in izračun najzgodnejšega možnega roka dobave. Terminiranje nazaj pa je običajni način, ko je rok dobave že potrjen. Točkovno terminiranje od določene operacije naprej/nazaj pa se uporablja pri kooperantskih operacijah če je to potrebno.

serijska in/ali projektna proizvodnja v enem paketu

V istem paketu lahko uporabljate paket za serijsko proizvodnjo in projektno. Slednja se v marsičem razlikuje od serijske. Glavna karakteristika te je generična tehnologija, saj so izdelki unikatni. Šifre artiklov za izdelke/polizdelke, bodo generirane avtomatično glede na postavljeni algoritem, s pripadnostjo temu projektu. Zanje bodo avtomatično generirane verige nalogov tega projekta. Terminiranje mora obvladovati to verigo nalogov V projektni proizvodnji so norme bolj ohlapne. Potrebna bodo preterminiranja med samo izdelavo. Projekt je sestavljen iz množice nalogov po strukturi.

širok nabor funkcionalnosti in krmil za prilagoditev vaši proizvodnji

V nastavitvah modula so vgrajene dolgoletne izkušnje, da se zgolj s postavitvijo ustrezniih parametrov in krmil paket lahko prikagodi vaši proizvodnji. Vaše poslovanje in proizvodnja se bo spreminjala vsled:
- rasti podjetja
- proizvodnega programa
- organizacije v podjetju
- tehnologije
- načina poslovanja s kupci, dobavitelji
- fluktuacija kadrov…
Izbrati morate paket, ki si ga boste prilagajali brez dodatnih stroškov in vam bo služil desetletja.

omejene/neomejene kapacitete

Neomejene kapacitete pomeni, da operacije/naloge nalagamo na stroje tako kot so sterminirani glede na rok dobave kupcu. Prid do zasedenosti preko 100% v posameznih TE. Ta način je zadovoljiv za srednjeročno in dolgoročno planiranje. Za kratkoročno in mikro planiranje 1-2 tedna vnaprej pa moramo v proceszu glajenja proizvodnje z ustreznimi akcijami poskrbeti da stroji ne bodo prezasedeni.

virtualne in realne kapacitete

V paketu so podatkovne strukture za virtualne in realne kapacitete. Virtualne so tiste ki jih zasedajo izstavljene ponudbe kupcem. Realne kapacitete pa zasedajo potrjeni delovni nalogi. To je dobrodošlo za simulacije najzgodnejših možnih rokov dobav za nove ponudbe in naročila kupcev. Svoja kategorija so tudi virtualne kapacitete za zadržane naloge – čakamo na material, okvara…

gantogrami in grafični pregledi

V sistemu je več grafičnih ponazoritev – gantogramov: operacij, nalogov, izdelkov, strojev. Za večino se v praksi večinoma uporabljajo tabelarični pregledi, ki dajo popolnejše informacije. Gantogram operacij pa je nujen v uporabi, saj na hitro vidimo morebitne napake v naši tehnologiji.

kosovnice, operacije in postopki z alternativami, variantami, %udeležbe, fantomi

Ustrezna definicija kosovnic in postopkov je ključnega pomena za planiranje proizvodnje. Zato mora ta vsebovati ustrezne funkcionalnosti, parametre in podatke. Fantomi tako rešujejo problem razlikovanja razvojne tehnologije in tehnološke. Vsi ti podatki so t.i. standardna tehnologija. Ob nastanku delovnega naloga se ta prenese na nalog, kjer jo nato lahko še prilagajamo temu nalogu.

spremljanje sprememb tehnološke dokumentacije

Ažurna tehnologija je pogoj, da bomo proizvajali izdelke po ustrezni, pravi tehnologiji. V paket je zato vgrajena funkcionalnost sledenja sprememebam tehnološke dokumentacije glede na datum veljave, verzije, izdaje. Vzporedno s tem pa tudi avtorizacije in odgovornosti vnašalcev, kdo, kdaj, zakaj. Tudi ti podatki se prenašajo na nalog, s čemer je zagotovljeno, da bomo izdelovali po pravi tehnologiji.

različne enote mer za čase strojev in delavcev

S tem parametrom nastavljate v kakšni enoti mere boste vnašali normative časa (sekunde, minute, ure). Ta podatek se uporablja skupaj s podatkom normativna količina (1,100, 1.000 kos…).

koledar strojev

S koledarji strojev definiramo razpoložljive termine stroja. Ob spremembi koledarja stroja (npr: večdnevna okvara), bo zopet nastopilo preterminiranje in glajenje proizvodnje za operacije/naloge, ki so bili terminirani na ta stroj v tem obdobju

skupine zamenjivih in pogojno zamenljivih strojev

Ob vsakem terminiranju bo program dodelil operacijo na tisti stroj znotraj skupine zamenljivih strojev, ki bo v danem trenutku najustreznejši. Pogojno zamenljiva skupina pa pomeni, da se bo izvedel tud preračun normativov, vsled slabše zmogljivosti strojev v tej skupini.

delovni nalogi

V sistemu je vgrajenih več načinov tvorbe nalogov. Vsem je skupen koncept MRP, ki poskrbi da bo potreba po nekem izdelku/polizdelku pokrita z delovnim nalogom. Tipična potreba je naročilo kupca. Z ustrezno postavitvijo krmil glede na način planiranja ter krmil na artiklu je tvorbo nalogov v veliki meri možno avtomatizirati po strukturi navzdol. Primer: akcija na projektu "Tvori naloge" bo tvorila nalog z vsemi pozicijami za izdelke in polizdelke tega projekta

Osnovni načini tvorbe nalogov so:
- ročni vnos naloga
- tvorba iz MRP. Potrebo, ki je rezultat MRP pokrijemo z nalogom
- tvorba nalogov iz naročil kupca. Ob vnosu naročila kupca bo program tvoril predloge nalogov za izdelek in pripadajoče polizdelke. Ali jih bo tvoril ali ne je sicer odvisno od krmil na artiklih. Primer: če je polizdelka dovolj na zalogi in glede na trenutne rezervacije za ostala naročila/naloge, nalog ne bo tvorjen – gre iz zaloge.
- avtomatska tvorba nalogov. To je običajni način pri t.i. povratnih knjiženjih (back-flush). Na skladišče smo predali izdelek z večnivojsko strukturo (več polizdelki)

večpozicijski delovni nalogi

Na isti nalog, ki ima več pozicij lahko delamo podobne izdelke/polizdelke. Lahko delamo isti izdelek pa ima vsaka pozicija svoj rok dobave. Na isti nalog delamo izdelek in pripadajoče polizdelke. To je nekaj primerov, ki argumentirajo, da je tudi z vidika terminiranja ta funkcionalnost nujna.

verige delovnih nalogov

Tudi ta funkcionalnost je pogojena z terminiranjem. Glede na izvor potrebe bo sistem vzdrževal verigo nalogov z namenom, da jih bo skupaj terminiral. Primer: vsi nalogi za podsklope projekta morajo biti zaključeni do sestave/montaže projekta.

procesni tok naloga

V nastavitvah sistema definirate procesni tok obdelave nalogov. Tu nastavite številna krmila, parametre in kontrole, kako naj se sistem obnaša v procesih obdelave nalogov. Namen te funkcionalnosti je v čimvečji avtomatizaciji procesov pri obdelavi nalogov.

sledljivost po lotih, serijah, serijskih številkah

Tako kot v nabavi je tudi v proizvodnji zagotovljena sledljivost. Na isti nalog smo predali na skladišče različne lote. Pri knjiženjih porabe na nalog pa je zagotovljeno, da bo tudi porabljeni material razknjižen po ustreznih lotih in serijah, bodisi naših ali dobaviteljevih.

povratna knjiženja (back-flush)

Ne obremenjujte ljudi z vnosi skladiščnega prometa če to ni res potrebno. V kolikor vzamemo v zakup razknjiževanje materiala in časa po normativih, lahko uporabljate ta način. Ob predaji na skladišče bo program po normativih razknjižil porabe materiala in časa. Glavni namen teh knjižen je razbremeniti vnašalce. Z vidika terminiranja pa da se ob tem sprostijo kapacitete.

delovna dokumentacija in nalepke

Na nalog lahko pripnete vso pripadajočo dokumentacijo, ki jo bo videl operater na stroju. Za tiskanje analepk pa imate parameterizirane načine vsebine in oblike nalepk. Saj veste, kupci želijo vsak neko svojo nalepko, taki pač so.

pred/po kalkulacije

V sistemu je vrsta pred/po kalkulacij. Najpomembnejša je zadnja, ki izračuna lastno ceno izdelka, koliko nas je dejansko stala izdelava. Morda brez uporabe modula materialno knjigovodstvo ne bo šlo. Če pa na prevzemnicah zagotovite vsaj pravo nabavno ceno ste pa že blizu realnemu izračunu lastna cene. Imate sicer še problem kako ste določili ceno stroja/uro ampak nekateri tudi to znajo
Standardna kalkulacija, na osnovi standardne tehnologije izračunava lastno ceno izdelka/polizdelka. Nastavljivih je 10 elementov cen (material, delo, kooperanti, orodje, ….)
Pred/po kalkulacija naloga. Slednja naj bi izračunala lastno ceno glede na dejanske porabe. Vendar vam bo del stroškov še vedno manjkal. Če jih znate realno oceniti in dodati v izračun lastne cene ste dosegli namen. S primerjavo tako dobljene lastne cene z doseženo prodajno ceno na računu kupca ste dobili dobiček/izgubo te prodane pozicije izdelka. Ti podatki so vam na voljo v modulu Statistika prodaje.

kokpiti – osnovni način dela

Kokpit je nekaj nadzornih točk v modulu proizvodnja, ki zagotavljajo pregled da je v proizvodni vse tako kot mora biti. Običajno so to tabelarična okna v katerih si nad polji (podatki) nastavimo pravila, kontrole, formule za spremljanje in nadzor. Ob tem si nastavimo tudi barvno paleto kaj, kdaj in kako naj bo nek podatek obarvan. Rdečo barvo bomo verjetno nastavil nad polji, ko gre nekaj zelo narobe.
Kokpiti omogočajo na istem mestu tudi ukrepanje, upravljanje. Z vgrajenimi akcijami kar na tem mestu razrešujemo konflikte. Pogij je seveda da ste ustrezno avtorizirani za posamezne akcije
Kokpiti so kot pilotska kabina z vrsto displejev in lučk ter komandami za upravljanje, da bo šlo vse v pravo smer.

aps-napredno planiranje in razporejanje za obvladovanje kapacitet

Ta karakteristika je podrobneje opisana na drugih mesti naše spletne strani. Vgrajeno terminiranje je bistvena karakteristika našega ERP za proizvodna podjetja. Ta izračunava v realnem času termine za obvladovanje kapacitet v povezavi z razpoložljivostjo materiala. Na nivoju mikro planiranja, nekaj dni vnaprej, pa dispečiranje operacij po strojih

mes-različne opcije za vnos povratnih informacij

Vnos povratnih informacij iz proizvodnje je le delček vsebine te aplikacije, ki je vgrajena v ERP paket SISTEM8. Osnovni namen je v zagotavljanju realne situacije v proizvodnji, kot pogoj učinkovitega planiranja. Z vidika obvladovanja kapacitet je sprotno poročanje o opravljenem delu nujno, saj se ob tem sproščajo kapacitete. Znotraj modula proizvodnje je vgrajenih več načinov poročanja in s tem razknjiževanja dela in materiala. Nadzorna funkcija te vgrajene aplikacije je opisana v svojih poglavjih spletne strani

digitalni dvojčki, trojčki

V paketu SISTEM8 lahko v pol minute tvorite kopije vaše žive baze podatkov. Na teh kopijah izvajate simulacije in preigravate razne scenarije v planiranju proizvodnje. Kopije lahko tvorite tudi z drugimi nameni kot so:
- učenje sodelavcev na "živih" podatkih
- periodično shranjevanje, arhiviranje
- ali dejansko za uporabo paketa za več vaših podjetij

Prodaja

Začne že pri izdelavi ponudb in s tem določitvi realnih dobavnih rokov. To bo olajšalo delo planerju po potrditvi naročila.

APS-napredno planiranje je tudi orodje komercialistov, da bodo s pomočjo simulacij obljubljali realne dobavne roke. Po potrditvi naročila prevzame nazdor APS, ki skrbi, da bo rok dobave kupcu dosežen. Pa ne pozabite na predkalkulacije in pokalkulacije, kajti bolje je nič delati kot pa z izgubo.

Spremembe v prodaji, količin, rokov, odpovedi, nujna naročila in obvladljiva.

V E Č >

Karakteristike modula prodaja

Od povpraševanj do računa kupcu

Modul vsebuje prodajne dokumente: povpraševanja, ponudbe, naročila, dobavnice, računi, vračila, okvirna naročila, pogodbe. Tvorba vseh dokumentov je na način, da po vnosu prvega dokumenta nastajajo ostali z akcijo Kopiraj in poveži v realaciji N:M. Torej enkratni vnosi. Kopiraj pomeni da se na novi dokument prekopirajo pozicije iz predhodnega glede na status pozicije na predhodnem dokumentu. Poveži pomeni, da se tako na podrejenem, kot nadrejenem dokumentu vzdržujejo stanja količina, še odprta količina in porabljena/dobavljena količina. Primer: katere postavke iz ponudbe so bile prenešene v naročilo in s kakšnimi količinami. Osnovni trije statusi pozicij so: odprta, delno realizirana, zaprta postavka. Relacija N:M pomeni na primeru naročil in dobavnic sledeče. Iz enega naročila lahko izdelamo več dobavnic in obratju Povezave so na nivoju pozicije dokumenta. To so t.i. skupinske dobavnice in skupinski računi

dvostopenjsko potrjevanje dokumentov

Vsi dokumenti najprej nastanejo kot osnutek. Po verifikaciji in potrditvi pa se ustrezno poknjižijo bodisi v skladiščni promet in vzporedno še stanja na podrejenih/nadrejenih dokumentih iz katerih so nastali

podatki na dokumentih

Podatki na dokumentih so nastavljivi. Z urejevalnikom ekranov na Drag&Drop način oblikujete ekrane za vnos glav in pozicij dokumentov, določate vrstni red vnosa podatkov, poimenujete podatke z vašo terminologijo, določate obvezni/neobvezni podatki, kontrole nad podatki itd.

ceniki in popust

Paket vsebuje bogat nabor možnosti za cenike in popuste. Vsebuje količinske cene in količinske popuste. Ceno na dokumente predlaga glede na nastavljiv podatek struktura cene, s katerim določate zaporedje in način po kam naj gre po ceno: - v matriko Artike/Kupec. Tu so cene za določen artikel in določenega kupca - v cenike. V sistem vnesete lahko do 10 cenikov. Na kupcu ali na sameme dokumentu izberete ustrezen cenik - osnovna prodajna cena. Ta se nahaja na zapiszu artikla. Eanko velja za popuste. Na samem dokumentu lahko daste popust na posamezni poziciji, za posamezen blok, skupino artiklov in na cel popust. Z sprukturo popusta definirate način izračunavanja popustov Tako cene kot popusti imajo še opcijo datumskih omejitev. Ceniki in popusti so lahko definirani tudi še za skupino kupcev in prodajno skupino artiklov.

matrika artikel/kupec

V tej matriki poleg cen in popustov definirate tudi ostale podatke artikla za določenega kupca. Tu sta tudi najbolj uporabljena podatka nazivi artikla kupca in kupčeve kode

artikli, storitve in ročni artikli

Na pozicijah računov lahko vnašate: - artikle, iz šifranta artiklov. Zanje se vodijo zaloge in rezervacije - storitve, iz šifranta storitev - ročni artikli. Vnesete poljubno oznako artikla in/ali storitve. Šifran ne obstaja. Ta tip nadomešča potrebo, da imate v šifrantu artiklo vnešene neke artikle, ki z realnimi artikli nimajo nič skupnega, saj se zanje zaloga ne vodi.

seti

Seti so posebna struktura podobna kosovnicam. Z vidika skladiščnega prometa je pomemben tip Sestavljen set. Ta tip seta je pripomoček pri tvorbi skladiščnega prometa, saj razknjiži zaloge podrejenih komponent. Prodajni in cenovni set pa sta pripomoček ki krmili ceno, zamenljivost komponent v setu in izpis komponent na prodajnih dokumentih

tvorba nalogov iz naročil

Z ustrezno nastavitvijo krmil in podatka tip planiranja na artiklu, lahkože ob vnosu naročila kupca tvorite predloge nalogov po strukturi izdelka navzdol. Ali bo za celo naročilo tvorjen en nalog z več pozicijami ali pa za vsako pozicijo svoj nalog je odvisno od vašega načina dela.

uvoz naročil

Spletni servisi omogočajo uvoz naročil direktno od vaših ključnih kupcev

povratna knjiženja – back-flush

Ob potrditvi dobavnice se poleg skladiščnega prometa lahko izvede tudi knjiženja skladiščnega prometa za podrejene artikle po strukturi izdelka. Kateri dokumenti naj se tvorijo krmili podatek tip planiranja na artiklu. Po tem načinu se lagko avtomatsko tvorijo skladiščni prometi, nalogi in interni skladiščni promet.

dobiček/izguba pozicije prodajnega dokumenta

Po potreditvi računa kupcu se izračuna neto prodajna cena z upoštevanjem vseh popustov na dokumentu. To je cena ki smo ju uspeli iztržiti od kupca. Ta cena se nato primerja s polno lastno ceno artikla ter izračuna dosežena marža in RVC. V modulu Prodajna statistika to lahko podrobno analizirate in izpisujete ali izvažate v Excell številne analitične in kumulativne preglede

oblikovanje dokumentov Drag&Drop

Dokumente oblikujete poljubno z vgrajenim urejevalnikom list na način Drag&Drop. Število raznik oblik dokumentov je skorajda neomejeno, čeprav v praksi zadostuje, da imamo npr. za dobavnice dovolj 10-15 oblik. Vse te so istočasno lahko v treh jezikih

glavni, vzporedni, dodatni obracec in nalepke

Vse dokumente lahko izpisujete kot tri vsebinsko ločene obrazce. Primer: v naročilih kupca je glavni obrazec potrditev naročila kupcu, dodatni obrazec pa ima lahko že obliko delovnega naloga, ki ga predaste v proizvodnjo Pri nekaterih prodajnih dokumentih lahko iz dokumenta natisnete tudi ustrezne nalepke. Izpis je parameteriziran. To pomeni da jih je več vrst, da jih oblikujete, definirate formate in podatke vključno s podatki za izpis bar kod

integracija za MS Office

Tvorjene dokumente lahko izvažate v različne formate. Ob izvozih se ti dokmenti lahko tudi avtomatsko arhivirajo po vnaprej definiranih oznakah na vnaprej določena mesta (mape). Ob tem se lahko avtomatsko pripnejo tudi v Outlook, v kolikor imate ustrezne nastavitve na kupcu e-naslov prejemnika dokumenta

Nabava

Naloga nabave je, poskrbeti da za naloge nikoli ne bo zmanjkalo materiala na datum začetka operacij/naloga. Vgrajeno terminiranje poskrbi da ima nabavnik informacijo kdaj mora nek material naročiti in s kakšnim rokom dobave. Enako velja za naročila kooperantom.

Glavno orodje nabavnika v  SISTEM8 je kokpit MRP-materiala. Tu vidi kaj mora do kdaj naročiti in še bolj pomembno ali mora v primeru sprememb kaj postoriti da bo material prišel pravočasno.

Ker je modul nabave s terminiranjem povezan s proizvodnjo in prodajo bo to olajšalo delo nabavnika pri obvladovanju sprememb do katerih bo prihajalo.

Seveda pa je nabava še marsikaj več kot le skrb da bo vse prišlo pravočasno.

V E Č >

Karakteristike modula nabava

od povpraševanja do prevzema in računa

Modul vsebuje nabavne dokumente: povpraševanja, ponudbe, naročila, prevzemnice, računi, vračila, okvirna naročila, pogodbe. Tvorba vseh dokumentov je na način, da po vnosu prvega dokumenta nastajajo ostali z akcijo Kopiraj in poveži v realaciji N:M. Torej enkratni vnosi. Kopiraj pomeni da se na novi dokument prekopirajo pozicije iz predhodnega glede na status pozicije na predhodnem dokumentu. Poveži pomeni, da se tako na podrejenem, kot nadrejenem dokumentu vzdržujejo stanja količina, še odprta količina in porabljena/dobavljena količina. Primer: katere postavke iz naročil so bile prenešene v prevzemnico in s kakšnimi količinami. Osnovni trije statusi pozicij so: odprta, delno realizirana, zaprta postavka. Relacija N:M pomeni na primeru naročil in dobavnic sledeče. Iz enega naročila lahko izdelamo več dobavnic in obratju Povezave so na nivoju pozicije dokumenta. To so t.i. skupinske dobavnice in skupinski računi

dvostopenjsko knjiženje

Vsi dokumenti najprej nastanejo kot osnutek. Po verifikaciji in potrditvi pa se ustrezno poknjižijo bodisi v skladiščni promet in vzporedno še stanja na podrejenih/nadrejenih dokumentih iz katerih so nastali. Prevzemnica v stausu osnutek pomeni da je roba prišla v hišo, vendar še čaka na kontrolo.

artikel/dobavitelj matrika

V tej matriki so podatki dobavitelja za ta artikel. Tu so dobaviteljevi nazivi artikle, njegova EM s pretvornikom, pogodbeni ceniki, popusti, dobaviteljeva koda artikla in ostali. Pri tvorbi nabavnih dokumentov bodo uporabljeni ti podatki. Če pa zapisa v tej matriki nimate bodo uporabljeni podatki iz šifranta artiklov. Uporaba te matrike je pod avtorizacijo, predvsem zaradi nabavne cene Pomemben podatek za planiranje v tej matriki je dobavni rok (dni), ki bo uporabljen v terminiranji pri izračunu datuma, kdaj moramo material naročiti da bo prišel pravočasno za nalog ali operacijo

enote mere

V sistem so vgrajene 3 EM. Dobaviteljeva v kateri nam dobavlja, naša EM v kateri vodimo zaloge in vzporedna le za prikaz zalog. Primer za palice: Kg->m->palice

sledljivost po lotih, serijah, serijskih številkah, roku uporabe, lokacije

Pri vnosu prevtzemnice in knjiženjih na skladišče lahko vesete še več karakteristik prevzema. Po teh se vodijo tudi zaloge. V skladiščnem prometu bo zagotovljeno, da bodo tudi porabe tega materiala vodene po teh karakteristikah. To zagotavlja popolno sledljivodt materiala preko proizvodnje do prodaje končnega izdelka.

kokpit MRP-materiala

To je glavno orodje nabavnika. V tem tabelaričnem pregledu so priazani materiali, ki jih je potrebno pravočasno naročiti. V primeru sprememb v proizvodnji ali npr. kasnitev dobav, mora nabavnik ustrezno ukrepati. Vgrajeno terminiranje stalno bdi nad razpoložljivostjo materiala v povezavi z rezpoložljivosto kapacitet. Delo nabavnika je dobro opravljeno, ko v tem kokpitu ni več postavk, kar nabavnik preverja večkrat dnevno.

nabavna cena

O potrditvi prevzemnice je potrebno da bo vnesena cena čimbolj pravilna. Ob potrditvi se izvede takoj izračun povprečne nabavne cene, ki vpliva na vrednotenje in kalkulacije. Likvidatura in materialno bosta to ceno sicer morda korigirala vendar šele naknadno. V sistem so ob potrditvi prevzemnice vgrajene določene kontrole odstopanj od dosedanjih cen, ki nabavnika opzorijo, da je s ceno nekaj morda narobe

oblikovanje in vsebina nabavnih dokumentov

Je enko kot v modulu prodaja – poljubno.

Zaloge

Pravo stanje zalog zagotavljajo ažurni in pravilni vnosi skladiščnega prometa. Zato morajo biti ti enostvani in v čimvečji meri avtomatizirani, da ne jemljejo preveč časa delavcem.

V modulu zalog se poleg samega stanja zalog vodijo tudi rezervacije.

Te generira vgrajeno terminiranje v paket SISTEM8. S tem je omogočeno APS-napredno planiranje, katerega bistvo je planiranje kapacitet v povezavi z razpoložljivostjo materiala.

Kokpit MRP je nadzorna točka v kateri nadzorujemo in ukrepamo, da materiala ne bo zmanjkalo. Posledica je lahko potreba po preterminiranju

Zgolj količinsko spremljanje zalog za večino proizvodenj ni zadostno. Modul omogoča sledljivost po serijah, serijskih številkah, roku uporabe, lokaciji…

V E Č >

Karakteristike modula zaloge

artikli in storitve – Drag&Drop

Drag&Drop uporabljate za oblikovanje ekranskih mask za vzdrževanje podatkov artiklov in storitev. s tem definirate podatke, ki jih boste uporabljali, vrstni red vnosa, kontrole nad podatki, avtoritacije ter pravila za spremljanje sprememb teh podatkov. klasični erp paketi imajo vnosne maske polne nekih podatkov, ki jih vi morda nikoli ne boste potrebovali. v paketu sistem8 te podatke odstranite in poenostavite delo.

v moduli zaloge vzdržujemo podatke artiklov in storitev v ločenih tabelah. nazive lahko vodite vzporedno v treh jezikih. med podatki artikla so nekateri definirani kot obvezni. to so krmilni podatki za planiranje proizvodnje. na artiklu so tudi programski podatki, ki jih sistem vzdržuje ob vnosih dokumentov prodaje, nabave in proizvodnje. to so zaloga, naročeno, rezervirano. tako lahko že pri pregledih/iskanjih artiklov lahko hitro vidite razpoložljivost in da je morda potrebno ukrepanje

kokpit mrp-materiala

je osrednja točka v programu, kjer lahko vidite rezervacije. to je namreč vzporeden prikaz planiranih dogodkov, pseudo skladiščnega prometa, ki prikaže kašne bodo zaloge v prihodnosti. te količinsko generira algoritem mrp, terminsko pa vgrajeno terminiranje. v kolikor pride do negativnih stanj zalog v prihodnosti je potrebno ukrepanje in to odpraviti z izstavitvijo naročil dobaviteljem ali naročil proizvodnji (nalogi). morda pe je potrebno le terminsko uskladiti, saj je vmes prišlo do sprememb v zalogah, proizvodnji, pri dobavitelji ali kupcih, kar je zopet naloga vgrajenega terminiranja

skladišča, lokacije, loti, serije, serijske številke

zaloge lahko vodite po gornjih parametrih, kar zagotavlja sledljivost od nabave materialov do njihove porebe na nalogih. posebna vrsta skladišč so evidenčna, ki so izključena iz materialnega obračuna in služijo le spremljanu materialnih tokov

negativne zaloge

s krmilom "dovoli negativne zaloge" krmilimo v sistemu ali lahko pride do vmesnih negativnih zalog. ta funkcionalnost je dobrodošla predvsem v malih podjetjih, ko velikokrat ni časa za sprotni vnos skladiščnega prometa. primeri: proizvodnja še ni poknjižila predaje izdelkov na skladišče, kamion pa je robo že odpeljal. material smo že porabili na nalog, prevzemnica pa še ni poknjižena. to rešujete naknadno z orodjem administrator skladiščnega promet

administrator skladiščnega prometa

sistem ne dovoljuje nagativnih zalog zato je naknadno potrebno skladiščni promet kronološko in računovodsko pravilno urediti. sistem ima nadzorni mehanizem skladiščnega prometa, ki pokaže vse napake pri vnosih skladiščnega prometa vključno za napakami, ki bi pomenile napačno vrednotenje. dokler napake niso odpravljene morda v sistemu nimamo pravilnih cen, sploh če imamo vrednotenje po povprečnih nabavnih cenah.

vrednotenje zalog

običajni način vrednotenja je po povprečni nabavni ceni. ta se izračunava sistem sproti ob potrditvi prevzemnic in predaja iz delovnega naloga. vrednotenje je lahko tudi po planski ceni, lifo, fifo. s kontrolnikom skladiščnega prometa (administrator skl) in materialnim knjigovodstvom zagotovite pravilno vrednotenje zalog, s tem pa tudi cen, ki so pogoj za kvalitetne pred/po kalkulacije in s tem tudi lastne cene izdelkov/polizdelkov

dvostopenjska knjiženja

v modulu zaloge vnašamo t.i. interni skladiščni promet. to so prejemi, izdaje, medskladiščnice, inventure…. knjiženje teh dokumentov je tako kot v prodaji in nabavi dvostopenjsko osnutek->knjiženo

povratna knjiženja back-flush

glede na krmilne podatke na artiklu sistem avtomatsko tvori skladiščni promet, na osnovi skladiščnega prometa nadrejenega artikla. tovrstna knjiženja olajšajo delo vnašalcev, saj skrbijo za pravilna knjiženja in s tem stanja zalog podrejenih artiklov

seti

seti so posebna struktura podobna kosovnicam. z vidika skladiščnega prometa je pomemben tip sestavljen set. ta tip seta je pripomoček pri tvorbi skladiščnega prometa, saj razknjiži zaloge podrejenih komponent. prodajni in cenovni set pa sta pripomoček ki krmili ceno, zamenljivost komponent v setu in izpis komponenta na prodajnih dokumentih

obračanje zalog, starost zalog, nekurantni material, abc

vse te funkcionalnosti so pripomočki za realno izkazovanje zalog in njihove vrednosti

Dodatni moduli za proizvodna podjetja

Za več kot le planiranje materiala in kapacitet paket vsebuje tudi module namenjene ustreznemu vrednotenju in računovodstvu:

  • materialno knjigovodsto
  • Modul združuje naloge projekta s ciljem da bodo zaključeni do roka dobave projekta in vrednotenja projekta
  • prodajna analitika. Lastna cena izdelka je tu primerjana z doseženo prodajno ceno na računih. Posledica je dobiček/izguba prodane postavke
  • računovodski moduli. Če ste manjše podjetje imate računovodstvo zunanje. Za nas poskrbile le za pravilno ceno na prevzemnicah

Uporaba dodatnih modulov je zaželjena vsled.

V E Č >

karakteristike ostalih modulov

materialno knjigovodstvo

Uporaba tega modula ni zaželjena zgolj zaradi tega da pridemo do materialne temeljnice za vaše računovodstvo. Ta modul vsebuje močno orodje za nadzor cen, ki vas opozarja na napake pri vnosih skladiščnega prometa in prevelika odstopanja cen z vidika vrednostenja. Običajni način vrednotenja zalog za material je po povprečnih nabavnih cenah za materiale za polizdelke in izdelke pa po bolj ali manj polni lastni ceni. Ali celo zgolj po planskih cenah

projekti

Aktiviranje tega modula pomeni, da bodo v vseh ostalih modulih omogočena knjiženja tudi na projekt. Z vidika planiranja proizvodnje projekt vsebuje delovne naloge za podsklope. Ti so združeni v verige nalogov kar je pogoj za pravilno termniranje in predvsem obvladovanje sprememb, ki vplivajo na izračune terminov celotnega projekta. Z strokovnega vidika pa je projekt zbir vseh stroškov na projektu.

prodajna analitika

Ni zgolj pregled in analiza prodaje po neštetih kriterijih. Je modul v katerem dobimo za vsako pozicijo računa (artikel) njegov dobiček/izgubo. Dosežena prodajna cena je primerjana z lastno ceno izdelka. Rezultat je dosežena marža oz. RVC – beri "dobiček" lastnika.

finančno-računovodski moduli

Verjetno imate zunanje računovodstvo. Po potrebi si bomo z njimi izmenjevali določene podatke v izogib dvojnemu delu. Kljub temu pa boste module kupci, dobavitelji morda v ožjem obsegu uporabljali tudi vi. Minimalni obseg je to da poskrbite da bodo na prevzemnicah pravilne cene. Torej enake prjetim računom. Občasno bomo iz vašega računovodstva potrebovali še stroškovni del bruto bilance za ustrezno nastavitev parametrov in elementov cen za pred/po kalkulacije. Npr: cena strojne ure, direktni in indirektni stroški, stroški dela…

Podrobnejše opise vseh gornjih vsebin si lahko ogledate v tukaj.

Želite takoj 15 minutni prikaz SISTEM8 v akciji?
Želite le posvet kaj vam je storiti z vašo digitalizacijo proizvodnje?


Pokličite 041/696-572. Ali pa pošljite povpraševanje.

K O N T A K T >